torsdag, maj 19, 2005

Torsdagstankar

Torsdag, men ingen ärtsoppa eller pannkakor! Det blev en härlig fet pizza istället, enklare att laga till. Tryckte i mig hela pizzan och naturligtvis följde ett enormt godissug efteråt...jag begriper inte hur det kan vara möjligt att vara sugen på godis när man är proppmätt - det måste vara något med blodsockret...men så blir det alltid efter pizza! Vid en snabb titt i skafferiet hittade jag några påskägg, punchsmak, som fick stilla sockersuget, trots att de var rätt äckliga!

Det blev en runda i motionsslingan i eftermiddag, det var en tung runda. Andningen var lite tung, undrar om jag har en infektion på gång, jag höll normal hastighet och blev helt slut. Vänster hälsena krånglar, vill inte riktigt bli bra. Håller mig borta från asfalt helt och hållet nu, det är enbart skogsvägar och elljusspår med flis som gäller. Inte mer än 4-5 km heller, jag måste skynda långsamt!

PP kommer nog hem på söndag, han måste köra hem bilen för reparation i Sverige. De ska bara tejpa ihop den nödtorftigt i Tyskland så att den håller till Sverige. Hans kolleger från Slovakien kommer och hämtar utrustningen och kör den till Slovakien, det är en tripp på 2 x 45 mil för dom. PPs arbetsresa blev alltså kortare än beräknat, det är jag glad för!

Det är märkligt att jag kan sakna honom så oerhört bara efter ett par dagars frånvaro! Kan det vara att vi fortfarande är i de nyförälskades symbios, trots att det har gått över ett år? Jag känner mig fortfarande nyförälskad, fast på ett rofyllt sätt - hur man nu kan vara nyförälskad på ett rofyllt sätt?! Det är kanske så här det är när man hittar kärleken vid mogen ålder?

BB ligger i sängen brevid mig nu, jag har precis flätat hennes hår. Nu slipper hon att kliva upp tidigt och greja med håret - det är bara att släppa ut flätorna! Jag är inte så väldigt förtjust i att fläta hår, jag har ju gjort det några gånger under årens lopp, både morgon och kväll. Nä, tacka vet jag platt-tång!

Inga kommentarer: