fredag, februari 17, 2006

Nattsudd

Ännu en natt då sömnen vägrar infinna sig! Jobbet gör sig påmind och tankarna vandrar runt, runt. Tydligen är det lite för mycket på jobbet just nu, jag kanske ska lugna ner mig lite, ta färre patienter och försöka få tid att reflektera på jobbet, så att jag slipper ligga och tänka på nätterna. Ändå har jag promenerat hem från jobbet idag (igår) det brukar hjälpa att rensa tankarna, men tydligen inte nu.

Jag får nog läsa en stund, har precis börjat med Stefan Einhorns "Konsten att vara snäll" och ordet snäll har fått en ny innebörd. Det behöver inte betyda dum, snäll och dum har jag alltid kopplat ihop..."hon är snäll iallafall - men det är kossorna också" har ju varit ett uttryck som jag har kört med...men jag har nog menat mesig, feg, dörrmatta...

Einhorn likställer snäll med god, snällhet innebär att man gör det goda, att man vill andra människor väl.

Tål att tänkas på.

Inga kommentarer: