tisdag, februari 14, 2006

Alla Hjärtans Dag

Alla Hjärtans Dag...mitt Hjärta sitter vid datorn och spelar Luxor, ett simpelt spel som kan döda många timmar... själv ligger jag i sängen och orkar ingenting annat.

Dagen började med en försovning; vaknade med ett ryck när klockan var 07.30 - det var bara att studsa upp och in i duschen medan PP fixade frukost. Cykelfärden till jobbet i -10 grader gick sanslöst fort, jag hann ta en snabbdusch på jobbet och kom bara 5 minuter sent till dagens första patient med avtalad tid 08.30.

Sedan har dagen mest gått i den stilen, full fart med lite förseningar här och där, hem kom jag till 19.10....så jag är helt slut. Skulle ha kommit hem redan vid 17.30-tiden, men det drog ut på tiden på ortopeden. Vi trodde att vi skulle klara oss på två timmar, men icke. Så det blev ingen joggingtur idag, jag orkade bara inte. Fast å andra sidan har jag nog cyklat 10-15 km idag, i full fart!

BB ska åka till London i helgen, dom (hon och hennes moster KF) åker på torsdag och kommer hem på söndag. Det kommer att gå åt pengar, misstänker jag! Hoppas bara att hon håller passet och pengarna i gott förvar, det blir dyrt att skaffa nytt pass till varje resa! Undrar om det var någon som stal det på Arlanda, eller om det kom bort i röran när hon kom hem? Men borta är det! Bättre lycka med det här passet...

Inga kommentarer: