söndag, april 16, 2006

Påsk

Annandag Påsk, helgen har varit lång och full av trevligheter! I fredags var vi till J&JB på middag, det var fantastisk mat och trevlig samvaro! Lördagen gick i vilans tecken, jag tog mig ner till stan på cykel, men mer än så blev det inte. Igår, på Påskdagen lyste solen och vi orkade ta oss ut på en promenad i solen, det var ljuvligt! BB kom på kvällen och vi tillbringade mesta delen av kvällen liggandes i sängen, med både TV, dator och bok.

Idag däremot har jag försökt att vara mera aktiv; BB, MB och jag var till Hemlingby och sprang lite. Flickorna tog 2 km och jag det dubbla, det kändes helt OK idag. Jag ska ju köra ett karatepass ikväll också, får se hur benen reagerar... jag måste hitta ett sätt att både springa och träna karate utan att benen alldeles tar slut! Sen har jag ju fått med mig JB på kick o box på torsdagar...det är ju inte alldeles lugnt pass, det heller! Jag måste vara lite försiktig, jag vill inte har överbelastningsskador! Förra veckan hände något i patellarsenan, jag tror att några fibrer släppte...ont gjorde det i alla fall! Jag måste ge kroppen tid att värmas upp och inte köra hårt två dagar i sträck - jag är ju inte 20 år längre!

Morgonstelheten har ökat senaste månaderna, kan knappt gå när jag kliver upp, fötterna tål inte belastningen...är det åldern eller är det vikten, tro? Vänster höft har krånglat senaste tiden, men jag märkte igår att det inte gör ont när jag har de nya walkingskorna, det är nog dags att slänga de gamla!

Imorgon är det åter en arbetsdag, det blir en kortvecka, bara fyra dagar...härligt! BB är här hela veckan så det kommer att bli livat som vanligt!

Inga kommentarer: