söndag, april 02, 2006

Veckoslutet är slut...jag med!

En minisemester i helgen - vi har varit till Kokkola fram och tillbaka. Åkte i torsdagskväll med Silja Festival, C-hytt under bildäck - isen slog hårt mot skrovet, men jag hade öronproppar och sov bra ändå! På fredagen en lååång bilresa från Åbo till Kokkola för att hälsa på PP:s far och bror. Det är 45 mil att åka, dessutom en skittråkig väg!

Fram kom vi och fick fika här och där, AP låg på sjukhus med lunginflammation...han var lite trött av smärtstillande när vi var där, stumpen som var nyamputerad (re-amputerad) värkte rejält. Han var lite orolig också för stumpen på långfingret som hade ett litet sår, ville inte läka riktigt. Diabeteskomplikationer är inte att leka med!

Därefter vände vi åter söderut och körde till Vasa där vi övernattade på Astor. Väldigt trevligt hotell, breda sängar och rena golv! Det är så trevligt när det inte är heltäckande mattor på golvet! Det känns renare!

På lördagmorgon var det bara att fortsätta tillbaka till Åbo för att sedan borda Silja Europa på kvällen. På den båten hade vi Silja Class hytt och det var bättre! Dubbelsäng och minibar...inkluderande specialfrukost. Det blev en mycket trevlig resa!

Morgondagen är vi lediga från arbetet så att vi hinner ta igen oss lite - fast det blir nog en hel del flängande eftersom vi ska ombesikta bilen och åka till Valbo och köpa tvättmaskin.

Hurra! Jag slipper den förhatliga tvättstugan, kan tvätta när jag vill! Länge leve tvättmaskiner i badrummet! Lite tvätt på tork överallt i lägenheten kan jag väl stå ut med - bara jag slipper boka av en hel kväll i tvättstugan!

Inga kommentarer: