tisdag, juni 06, 2006

Bantningsfobi

Det diskuteras en hel del bantning och vikt på sajterna och jag blir så förtvivlad över detta, varför ska så många kvinnor lida och tycka så illa om sig själva? Och pina sig med diverse kurer och operationer för att passa in i mallen. Förresten, vems mall?

Bestämde mig på min 40-årsdag (för 6 år sedan) att ALDRIG mera banta, mycket för att inte leda in dottern i bantningstankar, och plötsligt hände något - jag kände mig snygg! Trots att jag väger 25 kilo mer nu än då när jag oroade mig mest för alla fettvalkar...satt inte ner utan att gömma magen för den var så "valkig" mm - hu´så hemskt det var!

Min kropp orkar träna karate ett par gånger i veckan samt en joggingtur då och då... och jag ÄLSKAR att äta! Så varför bry sig om vikten? Varför inte älska kroppen som den är, den fungerar ju och kan ge så mycket njutning...på alla sätt! jag säger inte att jag inte skulle vilja vara 20 kilo lättare, precis som jag gärna skulle vilja ha midjelångt tjockt böljande hår och ha 37 miljoner på banken, jag säger bara att jag är lycklig i min kropp och trivs med den! Men jag är bantingsfobiker!

Längd 158 cm, midja 99 cm, vikt 75-80 kg..vet inte så noga. Ninjan till vänster är jag...retuscherad...hmm...hur ofta tror ni att modellerna i tidningarna är oretuscherade?

Inga kommentarer: