fredag, december 29, 2006

Ister på mellandagsrean

I morse klev jag upp vid halv åtta och följde med min Älskade. Han skulle jobba ett par timmar idag och då passade jag på att shoppa lite i Lilla Staden där hans arbetsplats är. Så jag klev tappert upp innan soluppgången, sov tre kvart i bilen för att vara pigg till shoppingrundan.

Det är roligt att shoppa i Lilla Staden, det finns några butiker där som inte tillhör de stora kedjorna. Ännu roligare är att i den Lilla Staden har butiksinköparna förstått att alla kvinnor inte är vidjesmala, utan de har också stora storlekar! Så när man hittar en halvlång kappa för halva priset i rätt storlek, då är det bara att slå till!

På hemvägen svängde vi in till vår stads Cykelhandlare och köpte en ny cykel åt mig. Jag har försökt komma överens med min cykel med fotbroms i snart sju år...det funkar inte riktigt, vid panikbromsningar blir det bara fel; jag hoppar av sadeln och klämmer på styret och det hjälper inte så bra.

Den nya cykeln har inte fotbroms och den har massor av utanpåliggande växlar, men ändå har den rätt bra tantcykel-look. Det gillar jag!

Dottern kommer nog att skälla på mig igen. Hon tycker att jag shoppar för mycket.

Inga kommentarer: