söndag, januari 22, 2006

Natt till söndag

Om 24 timmar 20 minuter (01.50) kommer PP hem, om allt går som det ska. Han flyger Hongkong-Amsterdam-Arlanda, därefter tar han tåget hem till Gävle. Så snart, snart är han hemma! Jag har tagit semester på måndag, vill inte arbeta då när han kommer! Tror inte ens att jag ska träna på måndag, bara njuta av tvåsamheten. Men hur jag ska få morgondagen att gå, det blir en lååång dag!

Idag har jag däremot arbetat - tvättat och städat. Ordnade till kablarna till datorerna också, nu kommer jag åt med dammsugaren lite bättre. Kabelhärvorna tycks dra till sig damm...men nu är det färre kabelhärvor! Men jag vågade inte riktigt ge mig på att borra hål i skivan...det räckte med stora hål i skåpväggarna - borren gick fint!

Jag var på Konstcentrum på vernissage idag, det var kommunen som visade inköpt konst, intressant. Varför går jag inte oftare och ser på bilder, det är så trevligt, väcker så mycket tankar! Träffade PE idag också, fikade tillsammans, hon hade en bra dag, var pigg. Glömde berätta för henne om kvinnan som hade tatuerat in en trollslända på sitt nya bröst, istället för bröstvårta...hon tyckte att om hon ändå inte kunde få en bröstvårta med känsel kunde hon har något annat där istället, häftigt!

Inga kommentarer: