lördag, maj 20, 2006

Livet

Lördagkväll igen, vi är ensamma. BB är på tjejmiddag och kommer hem först sent i natt, jag har lovat att hämta henne.

Det blir till att titta på Eurovision Song Contest ikväll, hoppas att Finland vinner...det skulle vara skoj, men det är inte troligt!

Jag var ute och promenerade i regnet idag, hälsade på ETM och hennes make på kolonilotten, dom höll på för fullt med vårstädning. Träffade deras nya hund, Arnold, som blev ensam efter att RB dog för 14 dagar sedan. Arnold, som från början hette Hassan, är en tyst liten hund, någon slags snautser (schnauzer?) vad jag förstår...gör inte mycket väsen av sig, bara finns där. Undrar hur hundar sörjer?

Fick höra igår att min första man, SP, dog i onsdags. Hans hjärntumör gick inte att hejda, han dog på natten, i sömnen förhoppningsvis. Hans död berörde mig mycket, med tanke på att vi inte har haft kontakt alls sedan vi skildes. Vi har bara växlat några ord när vi har råkats på stan. Men det är väl familjen jag känner med också, hans två barn och LP som har varit hans hustru i 20 år. Livet är orättvist!

Inga kommentarer: