onsdag, maj 24, 2006

Mitt-i-veckan

I morgon är det mitt-i-veckan ledigt; det är Kristi Himmelfärdsdag. Skönt att få en dag ledigt, det behövs nu. Känner mig sliten och trött, jobbet tar musten ur mig för tillfället! Det är så mycket nya kontakter hela tiden, hinner inte reflektera, hinner inte tänka efter! Det är inte bra att jobba som jag gör nu, vare sig för mig eller för mina patienter. Men det blir bättre nästa vecka...det blir bättre nästa vecka...det blir bättre nästa vecka...

Om allt går som det bör åker PP iväg till Thailand på lördag och kommer hem om ungefär 14 dagar...om det inte går som det bör, åker han först i juli. Jag vet inte vad som är bäst, nu eller sedan? Lika illa vilket det än blir!

Den här veckan har inte jag varit på karaten, skadade vaden i måndags. Fick en liten bristning i muskeln, vill inte förvärra den, hoppas på att kunna åka till Fagersta på lördag, det är ju läger då. Att jag aldrig lär mig - återigen var det under uppvärmningen som jag tog i för mycket, jag borde veta bättre! Det kanske vore idé att jogga till träningen för att få upp värmen in muskulaturen... tål att tänkas på! Jag ska prova med att jogga lite försiktigt imorgon, får se hur det känns i vaden, känns det OK så kör jag på lördag. Det skulle vara så bra att kunna delta då, alltid lär jag mig någonting!

Inga kommentarer: