söndag, juli 31, 2005

Bodhisattva

Kroppen värker av allt arbete, jag har t.o.m lyckats skaffa mig ledvärk i långfingret! Kan knappt böja på fingret, läskigt! Men det börjar bli lite ordning i HemEtt, det börjar se riktigt skapligt ut!

Imorgon har PP sin första semesterdag, vi får väl sova länge så att han får känna på semester...vi hinner nog jobba lite ändå! Det är tapetsering och målning av socklar mm som är kvar, jag hittar nya saker hela tiden. Dessutom gör jag saker i fel ordning; jag borde ju ha rivit ner tapeter och slipat väggarna i lilla rummet innan jag började med målning av socklar i hallen...nu kan jag ju inte göra det förrän färgen har torkat... jag märker hela tiden hur jag gör saker bakvänt, det tar så mycket längre tid allting då! Men jag vet till nästa gång.

Vi var till Dragon Gate idag, i f.d Check-Point Dalälven, och tittade på den nya Buddha-statyn, eller rättare sagt, Bodhisattva-statyn, en blivande Buddha. Den var rätt läcker; stor och ståtlig med många armar. Såg också de kinesiska arbetarna in action, de hjälmar...precis som skyddsombudet har sagt till om. Undrar vad de tycker om att arbeta i Sverige? Fast det är väl som vanligt för dom, de bara jobbar och sover, de åker nog ingenstans på fritiden.

BB har åkt till Limön igen och det regnar som vanligt när hon ska dit. Hon ska till sin far nästa vecka så det blir lugnt härhemma och tvättkorgen håller sig tom. Ibland begriper jag inte hur hon kan göra av med så mycket kläder på så kort tid... och att hon tar så mycket plats här i livet! Fast det är skönt när hon är hemma här, ibland hinner jag riktigt längta efter henne när hon är hos sin far!

PP spelar Zuma igen, han har tråkigt och ingenting att göra, verkar det som. Inget på TV, tråkigt väder, jag bara ligger och surfar eller läser...vad göra då? Jo, spela Zuma! Så nu plingar det friskt från vardagsrummet! Jag får väl ligga här alldeles solo i min säng och surfa vidare...eller så tar jag och läser lite, jag håller ju på med en bra bok! Men jag vill inte läsa ut den alldeles för fort, jag vill spara på den lite, så den räcker länge! Det är bara "lagom bra" böcker som ska sträckläsas, de riktigt bra böckerna ska det sugas på länge!

Grattis lillasyster på födelsedagen!

Inga kommentarer: