måndag, juli 25, 2005

Tapetsering

Vi har börjat med tapetseringen idag, fick upp 6 våder....inklusive ett hörn. Ibland imponerar jag på migsjälv! Får se om tapeterna sitter uppe imorgon också eller om de har ramlat ner...det skulle vara lite snopet! Det var lite pickligt att sätta upp tapeterna, upp och ner på stegen, kolla lod, halka på klistret osv...kanske går det lite bättre imorgon?! Minen på BB var rätt härlig också när hon råkade kliva på den förklistrade, på svällning liggande, tapetvåden...hon liksom stannade helt i rörelsen och bara stirrade, med händerna utsträckta framför sig.

Vårt sovrum blir skitsnyggt, fondväggen blev verkligen bra, jag hade lite funderingar innan, men det blev riktigt snyggt! Nu är det "bara" socklarna, foder och dörr kvar att måla, sen är det rummet klart. Om jag tänker mig ett rum i sänder så blir det inte så överväldigande, då finns det delmål i görandet, annars lägger jag mig och stirrar och får ingenting gjort!

Det har varit en arbetsam första semesterdag, tog en kortare joggingtur också, trots att fotleden sannolikt svullnar igen och den andra fotens hälsena inte alls känns bra. Men det är så tråkigt att inte kunna springa, konditionen går ner så fort, så fort. Börjar också längta efter karateträningen, jag har ju hoppat över tre veckor nu, bara för fotleden. Jag har ingen lust att skada mig ännu mera, jag tänker klara hela hösten utan skador!! Men det gäller att kunna hålla igen, inte bli ivrig och ta i för mycket...inse att kroppen inte är 20 år utan lite äldre, i behov av lite mer uppmärksamhet...

Köpte en bok idag; "Stenkällan" av Pattison, fortsättning på "Dödsmantrat". Lite annorlunda deckare, handlar om en fånge i fångläger, i Tibet, munkar och buddism, Kinas övergrepp på den Tibetanska kulturen och människorna. Mycket intressant, men lite besvärlig att läsa, det är ju namn och begrepp som inte är anglosaxiska, det är svårare (=långsammare) att läsa. Men helt klart läsvärt, lagom spännande och mycket invecklat...ibland är det nästan svårt att hänga med i svängarna.

Inga kommentarer: