fredag, juli 22, 2005

Semester

Äntligen semester!!! Nu hägrar fyra härliga veckor, inget lönearbete, enbart arbete i Hemmet kommer att utföras! Hurra! Regnet öser ner för närvarande och jag struntar fullkomligt i vad det kommer att vara för väder de närmaste veckorna. Huvudsaken är att jag inte behöver kliva upp och gå till jobbet. Inte för att jobbet skulle vara så hemskt, inte alls, jag gillar mitt arbete, men det är underbart att inte behöva kliva upp på morgonen! Synd bara att PP ska arbeta en vecka till, det känns inte riktigt rättvist...

Idag tog jag ledigt från renoveringarbetet, ville bara känna sova ikväll, tog en tupplur på en timme i soffan, så nu orkar jag sitta uppe heeela natten, om jag vill. BB kommer inte förrän på söndag så att vi har hela lördagen fri att ligga i sängen. Men jag misstänker att jag vill iväg och måla imorgon. Och handla lite mer grejer - tapetklister och sånt. Sen ska BB och jag tapetsera...jag har tapetserat en gång i mitt liv, med min första make...vi fick upp fyra våder, sen gick vi på krogen...enda gången som vi två gick på krogen...jag har för mig att morsan fick sätta upp resten... Men skam den som ger sig, det kanske går bättre den här gången?

Jag firade det avslutade arbetsåret med att köpa mig en bok och en klänning idag, bara så där, impulsköp...en röd klänning som jag tänkte ha på JA o DBs bröllop i augusti. Helröd i halvlinne, vadlång...nu måste jag nog köpa skor, väska och hatt också...det skulle vara roligt med en snygg hatt till. Vem vet, jag kanske hittar en läcker hatt?

Inga kommentarer: