tisdag, juli 19, 2005

HemEtt

Sista veckan...snart är det semester, bara tre arbetsdagar kvar - sen hägrar ledighet i fyra härliga veckor. Första veckan blir utan PP, han jobbar en vecka till, men sedan har vi tre veckor tillsammans! Det blir väl ett par dagar på Åland och kanske någon dag i Österbotten, men resten blir nog flyttbestyr...

Jag kan knappt slita mig från HemEtt , där vi har kommit igång med rust, vill bara fortsätta och fortsätta. Allting ska ju hinnas med innan vi flyttar in; måla tak, tapetsera, måla plus allt underarbete...det är en hel del arbete, men det är kul! Det är t.o.m roligt att vara lite oense om hur vi ska ha det, för det verkar som om vi kan komma överens, trots ganska olika åsikter från början. Vi har inte riktigt samma smak, helt enkelt. Då gäller det att komma överens om någonting som båda kan tycka är OK. Fast jag tycker inte om kompromisser... då får ju ingen som han/hon vill...det är inte heller bra. Då är det bättre att hitta en tredje lösning, en helt annorlunda lösning...det svåra är bara att hitta den tredje lösningen...men den brukar finnas där någonstans! Det löser sig alltid, bara båda två har viljan till att se lösningar.

Det är roligt att skaffa någonting tillsammans med PP, att vi har något som vi två har skaffat oss, något som vi tillsammans har planerat. Allting går också väldigt friktionsfritt, det förvånar mig. Ibland väntar jag på katastrofen, på något sätt kan jag inte tro på att jag kan ha det så här bra, det måste komma surt efteråt. Men jag försöker tala mig själv tillrätta, jag är värd att ha det bra, värd att må bra och njuta av livet!

Inga kommentarer: