lördag, januari 06, 2007

Planering av dagens aktiviteter

Försöker att vända tillbaka dygnet till det normala. Annars blir det tungt att gå upp på måndag morgon. Så inatt släckte vi redan vid halvtre-tiden och klockan ringde åtta i morse! Vi gick faktiskt upp strax efter att klockan hade ringt och åt frukost i gryningen, solen kommer ju upp strax före nio.

Nu ligger min Älskade och sover frukost, jag försöker skriva med "lätta tangenter" så att han inte vaknar. Och surfa på sajter som inte är alltför grafiktunga - fläkteländet på min bärbara låter som ett JAS-plan och går igång så fort det blir lite grafik. Det är nog dags att köpa en ny bärbar snart.

Solen skiner och vi har faktiskt fått ett tunt täcke av snö under natten - nu är det väl svinhalt tills solen har smält bort det otäcka! Får nog vänta till eftermiddagen innan jag tar min löprunda idag. En löprunda som lär bli en nära-döden-upplevelse eftersom jag inte sprungit på ett tag då jag dragits med en förkylning.

Ser inte fram emot löprundan, neeej. Det kommer att bli en sån där tre-timmars-runda; först går jag en timme och peppar mig till att byta om, sen går jag omkring halvklädd i en timme, därefter går jag omkring ombytt och klar i en halvtimme och sen kommer jag ut och springer en halvtimme. Mycket energi går det åt för att förflytta sig en halvmil!

Ska nog förbereda mig nu med intag av energi i form av choklad

Inga kommentarer: