måndag, januari 01, 2007

Tjock i huvudet

Härlig nyårsdag med grå himmel och lite regn! Rent meteorologiskt har vi ju inte lämnat hösten ännu, det måste ju vara minusgrader för att det ska vara vinter.

Har vi då hösten 2007 nu?

Mitt huvud känns tjockt idag, snoret rinner inte ut utan blockerar alla håligheter som den kan hitta i skallbenet. Jag går hela tiden och "tryckutjämnar" för jag avskyr att ha lock för öronen!

Hade faktiskt öröninflammation en gång som vuxen (+30) och vill inte uppleva det igen - smärtan var olidlig, all ångest kopplat till örönvärk slogs på och jag fick nästan panik - satt inlindad i en filt i gungstolen och bara grät av ångest o smärta. Jag var ju ett öronbarn och fick trumhinnorna punkterade ett antal gånger...men många gånger värkte det hål av sig själv också.

Men som den smarta kvinna jag är övertalade jag en av läkarna på mitt arbete att skriva ut morfin för två dygns bruk åt mig. Jag behövde bara hota med att tipsa alla hans patienter om hur bra det är med magnetröntgen vid stukade fötter och vid huvudvärk...jisses vad han hade fått skriva magnetröntgenremisser!!

Nu gäller det att hålla sig upprätt, snorandet brukar lätta då.... önskar att jag vore på jobbet så att någon kollega kunde sticka några nålar i mig, det brukar göra att det släpper.

Men jag får allt nöja mig med Nasin och Ibumetin idag... ta en promenad och hoppas på att det släpper! Så ser ni en människa med fingrarna om näsan, röd och uppblåst i ansiktet, smygandes i skogen, så är det bara Ninjan med lock för öronen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

magnetröntgen...

ska komma ihåg den...

*memorerar*

Ninja Ister sa...

Svava: Magnetröntgen är alltid bra att ha i bakfickan... eller så kan man begära PET-scanning (positronelektrontrans...någonting)...