lördag, januari 07, 2006

Blivande sömmerska?

Gräsänka igen...den här gången har han åkt till Kina. Kommer inte hem förrän om två veckor! Jag får väl överleva på något sätt. Just nu håller jag på att titta på Kill Bill 2 samtidigt som jag skriver...simultankapacitet?! Fast filmen har jag sett en gång redan, jag tittar bara på de roliga avsnitten...när dom slåss.

Jag har sytt gardiner idag med min nya symaskin. Fick ju en symaskin i julklapp av morsan och farsan, för morsan har blivit så trött på att kånka runt med sin maskin. Så det blir väl att lära sig att sy lite, vem vet, jag kanske kan sy? Det är nog tålamodet det hänger på...att inte ha så bråttom. Men jag vill ju helst att det ska vara färdigt på en gång...och det är det aldrig, det är ett himla nålande och tråcklande innan det är klart! Men det är värt några försök - det kanske bor en sömmerska i mig också?

Klockan är strax över midnatt, men jag känner mig pigg, kanske beroende på att jag sov tre timmar på eftermiddagen. Jag kunde inte sova inatt, var orolig för att PP skulle sova dåligt...klev upp vid sjutiden vilket innebar att jag var helt slut vid 13-tiden och somnade gott! Hade väl sovit ännu om inte BB hade ringt och väckt mig! Imorgon ska jag försöka komma upp i någotsånär normal tid så att dagen blir lång och härlig!

Inga kommentarer: