fredag, januari 20, 2006

Tröstlös fredag

Känner mig alldeles sjuk av längtan...två nätter kvar att sova, sedan en halv natts väntan till! För att inte tala om dagarna - hur ska jag få dagarna att gå?

Jag har legat sjuk, alltså fysiskt sjuk, jag var närmast döende igår; 38,6 i feber - det har jag inte haft på 20 år! Jag trodde också att jag skulle dö, men sömn botar allt! Sov hela eftermiddagen igår, var uppe en stund på kvällen, somnade igen vid 23-tiden och sov, utan att vakna, till halv tio imorse. Nog behövde kroppen vila allt! Men jag är nog inte riktigt iform ännu, min längtan efter PP gör mig svag och eländig!

Känner mig rastlös och orolig, finner ingen ro. Orkar inte läsa, surfandet är bara så tråkigt och har inte riktigt krafter till att göra någonting vettigt i hemmet. Har dessutom en äcklig hosta, konstig torrhosta som kommer långt nerifrån lungorna! Yäck!

Han försökte ringa mig idag, men jag hörde ingenting. Allt han sa blev bara sönderhackat, tillslut kom jag på att det gällde att ställa ja/nej frågor - för enstavigt kunde jag höra. Till slut förstod jag att han ringde upp via Skype, men jag vet inte om han hade installerat det på sin egen dator eller om han lånade någon annans. Men det blev ingen dialog, mera monolog...

Nu har jag slagit ihjäl ännu en kvart, snart får jag sova också, då är det lördag. Sen är det bara en dag kvar att slå ihjäl! Må den gå fort!

Inga kommentarer: