fredag, oktober 27, 2006

Fördelar med samboliv

Hic et Nunc har skrivit om fördelar med singelliv, jag kontrar!

  • Jag behöver aldrig sakna sällskap en lördageftermiddag
  • Det finns alltid någon som hjälper mig att leta efter mina borttappade saker, "Älskling, har du sett mina nycklar, strumpor, bh, plånbok, glasögon, telefonbok, mm, mm?"
  • Det finns ALLTID godis kvar i godisskålen när jag kommer hem.
  • Det ligger inga fuktiga handdukar slängda på golvet (eller i sängen!) eller över en dörr någonstans hemma hos mig, någon annan plockar bort dom.
  • Det finns INGA skitiga kalsonger på golvet NÅGONSTANS i hela mitt hem, däremot ett troslager under sängen som någon annan ofta plockar bort.
  • Det finns inga pisseränder nerför toalettstolen.
  • Jag får ha min rakhyvel ifred och det finns alltid nya att ta till.
  • Jag kan ockupera badrummet hur länge jag vill utan att det retar någon, han kan ta den andra.
  • Behöver aldrig diskutera, eller argumentera, med någon när kill- eller tjejkompisarna behöver någonstans att sova över. Vår soffa är ledig!
  • Man har någon att bråka med.
  • Risken att jag skulle utsättas för mansvåld är minimal, jag har rätt sambo och är en Ninja själv.
  • Det är jag som snarkar och sparkas, dock finns öronproppar till den som behöver.
  • Jag kan ha sex när och var som helst, med vem jag vill, utan skrupler eller samvetsförebråelser. Jag har det inte, men jag KAN!
  • Makten över fjärrkontrollen är MIN på någon av TV-apparaterna!
  • Man kan sträckläsa en bra bok utan att bli avbruten av någon som vill ha uppmärksamhet, man kan under tiden be någon att serva med kaffe, godis och andra trevligheter.

Inga kommentarer: