måndag, september 25, 2006

Bristande nattsömn

Känner mig trött och seg idag, sov knappt någonting inatt.

Låg och vred mig halva natten...låg på höger sida, låg på vänster sida, i min Älskades famn, på min Älskades arm, låg på rygg, låg på mage, täcke på och täcke av... men klockan bara tickade vidare och när jag äntligen kände att jag började ramla ner i sovdimman fick jag en armbåge i ansiktet... klarvaken igen!

Jag gick upp och drack lite äcklig varm mjölk och läste en tråkig bok..och försökte igen, minns att jag tittade på klockan 0315 sedan vaknade jag nog varje halvtimme och stirrade hatiskt på väckarklockan.

Vid halvsju, då jag skulle upp var jag däremot halvdöd. Det var nästan omöjligt att få upp ögonen, ännu värre var tanken på att jag skulle sätta foten på det kalla golvet... så jag stämplade fast mig på min Älskades arm, halvlåg över hans överkropp så att han inte heller skulle ta sig upp.

Vi sov vidare till 07.15...därefter var det multitasking som gällde - lite läskigt är det att borsta tänderna samtidigt som man äter frukostmacka och sköljer rent med kaffe...men allting går om man bara vill!

Fast nu börjar det sega till sig ordentligt i hjärnan.

Inga kommentarer: