söndag, september 24, 2006

Funderingar kring höstdagjämning

Igår var det höstdagjämning, det ena av två dygn på året då natt och dag är lika långa. Nu på hösten tar natten över mer och mer, mörkret kommer tidigare och tidigare. Det kommer att bli längre nätter ända till mitten av december, kring Tomasdagen är den längsta natten...midvinter.

Det är en härlig tid framför oss - tid att dra sig tillbaka efter vårens och sommarens intensiva liv, nu kan man tända ljus, sitta och kura med en bra bok (eller bloggen för den delen) och ta igen sig lite efter den hektiska sommaren.

Jag hade tänkt göra mycket nu i höst, men har kommit fram till att det bästa för mig nu är nog att bara vara... inte engagera mig för mycket i alla projekt utan koncentrera mig på att må bra och ta väl hand om min kropp.

Så nu ska jag ta och beställa några böcker, hurra för längre nätter!

Inga kommentarer: