torsdag, september 28, 2006

Lat-dag

Flexade hem efter lunchen från jobbet idag, nu ligger jag på minus 41 timmar. Sommarens långa luncher och tidiga hemgångar gav resultat. Enligt administrationen leder jag minusflex-ligan...ingen annan (vi är 50 pers) har så många timmar. De flesta har plustimmar, en del har så mycket plus att de har fullt sjå att hålla sig inom gränsen.

Det lustiga är att jag även ligger i topp på flest antal nya patienter. Kan det hänga ihop med att jag ofta glömmer att gå på möten och annat onödigt tjafs som tar patienttid? Jag är av åsikten att nästan all tid då man inte har patient med är onödig.

Så eftermiddagen har tillbringats i sängen! Min Älskade har varit sjuk hela veckan och jag kände i morse att det var lite taggtråd i halsen. Jag har inte för avsikt att bli sjuk, så jag ligger och gottar mig i sängen hela den här kvällen, har köpt lite godsaker som jag kan proppa i mig, har en tidskrift och böcker...jag vilar mig frisk idag! Immunförsvaret ska få chansen att jobba i fred.

Det är skönt att tillåta sig en lat-dag.

Inga kommentarer: